Caravan en Camper van het Jaar 2012

kampeerzaken.nlDe toekenning van deze vakjuryprijzen ‘Caravan van het Jaar 2012’ en ‘Camper van het Jaar 2012’, is een initiatief van ANWB / Kampeer & Caravan Kampioen.

 

In de verkiezing weegt de vakjury, bestaande uit journalisten van diverse gerelateerde media, alle caravan- en campermodellen mee die in dat jaar nieuw of (sterk) vernieuwd zijn.


 

Caravan van het Jaar 2012

kampeerzaken.nlDe winnaar van de titel “Caravan van het Jaar 2012” is de Hobby Premium. Deze jaarlijks uitgereikte vakjuryprijs is een initiatief van de ANWB Kampeer & Caravan Kampioen.

De jury was vooral te spreken over de verrassende combinatie van design en betaalbaarheid. De Hobby Premium is daarmee komend jaar hét visitekaartje van de caravanindustrie.

 

Niet eerder slaagde een fabrikant er zo goed in om een caravan te creëren, waarmee eenieder gezien wil worden, aldus de jury. Bovendien zet de Premium nieuwe maatstaven, als het om betaalbaarheid en techniek gaat. De prijs, 18.000 duizend euro, geldt als ‘betaalbaar’, zeker voor een caravan van dit kaliber. De bouwwijze, die Hobby speciaal voor de Premium ontwikkelde, heeft in een gestroomlijnd model geresulteerd. Andere opvallende eigenschappen zijn de energiezuinige verlichting en een zelfstellende reminrichting.

 

Camper van het Jaar 2012

kampeerzaken.nlDe Carthago C-Tourer van de Duitse firma Carthago is tot “Camper van het jaar 2012” verkozen. De vakjury roemt de opvallende strakke bouwwijze van deze houtvrije camper en de innovatieve ideeën voor ruimtebesparing. De consument krijgt met de C-Tourermodellen veel waar voor z’n geld, aldus de vakjury.

 

Carthago brengt de C-Tourer als integraal, halfintegraal en halfintegraal t-plus met volop nieuwe ideeën zoals het dwars geplaatste tweezijdig vrijstaande bed in indeling 142QB. Ook nieuw zijn de zelf ontwikkelde vergroting van de koelkast in indeling 143 en de ‘in een bed verstopte’ keukenuitbreiding.

 

De camper heeft strakke aluminium sandwichpanelen voor de wanden, de vloer en het dak, met op het dak aan de buitenzijde hagelbestendig polyester. Alles is houtvrij, zonder schroeven verbonden aan aluminium profielen. Het aluminium in het interieur zit verstopt achter geluidabsorberende zachte wandafwerking. In de winter zorgt de ‘klimaatvloer’, een holle bodemruimte voor verwarming en installaties, voor extra comfort. Met name in de in Nederland populaire halfintegraal tot 3,5 ton is het laadvermogen ruim voldoende.

Like dit artikel
Tweet dit artikel