Niesmann+Bischoff presenteert Smove op Caravan Salon

Niesmann+Bischoff Smove

Smove; geheel nieuw concept van Niesmann+Bischoff

POLCH – Als er een bedrijf goed in is geslaagd om een half-integraal op een integraal camper te doen lijken, dan is het Niesmann+Bischoff wel. De nieuwe Smove, die het bedrijf op de Caravan Salon laat zien, is niet zomaar een nieuwe serie campers maar een geheel nieuw concept dat alleen qua uitvoering en afwerkingsniveau lijkt op de Arto en Flair campers, die ook uit de fabriek van Niesmann+Bischoff rollen.

Niesmann+Bischoff staat natuurlijk bekend om die integraal campers uit het hoogste prijssegment, ook wel ‘liners’ genoemd, zodat het bedrijf in het geval van een half-integraal camper ook alles uit de kast moet halen om aan de hoge eisen en verwachtingen van de klanten te voldoen.

Daar is het bedrijf zo te zien uitstekend in geslaagd. De nieuwe Niesmann+Bischoff Smove, afgeleid van een samenvoeging van smart en move, heeft niet alleen de uitstraling van een camper uit het topsegment maar ziet er ook nog eens heel modern en dynamisch uit. Dat moet ook wel, want de Smove moet niet zomaar een serie campers worden, maar zal als zelfstandige merk van Niesmann+Bischoff worden gevoerd, net zoals de Arto en Flair campers al jarenlang als merk en niet als serie op de markt worden gezet.

Niesmann+Bischoff SmoveNiesmann+Bischoff heeft de Smove via een slimme manier van ontwerpen de look & feel van een integraal camper gegeven, namelijk door de deuren te voorzien van verbredingen. Wie zich nog kan herinneren hoe de wat sportievere auto’s in de jaren ’80 van de vorige eeuw middels soortgelijke verbredingen een complete gedaantewisseling ondergingen, zal zich misschien afvragen waarom camperbouwers niet eerder op dit idee gekomen zijn. Nu is het wel zo dat Niesmann+Bischoff ook het dak van de camper boven de cabine een heel mooie vloeiende vorm heeft gegeven, zodat ook dat bijdraagt aan de totale look & feel.

Niesmann+Bischoff SmoveNiesmann+Bischoff heeft de Smove uiteraard van een geïsoleerde dubbele bodem voorzien, zodat we ook hier de bekende rij serviceluiken en lades aan de zijkant zien. Verder zien we aan de achterzijde een ruime deur naar de garage. De ruime doucheruimte is variabel uitgevoerd en van alle gemakken voorzien. Fraai is ook het geïntegreerde zonnedak, dat je elektrisch kunt bedienen. De stahoogte bedraagt ondanks over het grootste deel 198 cm zodat ook de groteren onder ons in de Smove prima uit de voeten kunnen.

Niesmann+Bischoff SmoveZoals je mag verwachten bij een nieuw concept van een topmerk als Niesmann+Bischoff is het interieur geheel nieuw ontworpen. Het fraaie interieur is voorzien van mooie rondlopende kasten en een even fraaie barzit, zoals we ook wel bij de grotere liners zien. Opvallend is de ‘loftkeuken’, die er niet als een normale keuken maar als barkast uitziet maar uiteraard ook tot een volwaardige keuken kan worden omgebouwd. De kans dat er in een camper in deze prijsklasse wat vaker “buiten de deur” wordt gegeten dan gekookt, is natuurlijk ook wat groter zodat de behoefte aan een echte keuken mogelijk wat minder is.

Volgens Niesmann+Bischoff zal het gewicht van de Smove, die vooralsnog in 2 lengtes (6,90 en 7,40 m) en 4 indeling wordt geleverd, minder dan 3.500 kilogram bedragen zodat een normaal B rijbewijs voldoende zal zijn. Uiteraard beleeft de Smove zijn première op de Caravan Salon in Düsseldorf, waar hij ongetwijfeld tot één van de publiekstrekkers zal behoren.

Like dit artikel
Tweet dit artikel