ACSI en Camping.info, beide toonaangevende Europese spelers op de kampeermarkt, gaan hun krachten bundelen op het gebied van online campingreserveringen.
Uiteraard zijn bijna alle Nederlandse kampeerders wel bekend met ACSI. Camping.info kennen ze wellicht nog niet, dat is de marktleider in het Duitse taalgebied. Beide bedrijven hebben nu een joint venture opgericht waardoor de campings die mensen via ACSI kunnen boeken ook te boeken zijn bij Camping.info, en andersom.
Door de samenwerking kunnen campings zich door het afsluiten van één contract voortaan bij allebei de campingplatforms tegelijk aansluiten. Volgens Ramon van Reine, CEO van ACSI, trekken de gezamenlijke platforms en apps zo’n veertig miljoen bezoeken per jaar. Daardoor bieden ze campings dus een uitstekende mogelijkheid om een heel groot publiek te bereiken.
Besparing
Op dit moment besteden beide bedrijven heel veel geld aan de software die boekingen bij campings in heel Europa mogelijk moet maken. Die boekingen vanaf de websites en apps worden doorgestuurd naar de software waarmee de campings hun reserveringen beheren. Dat was niet zo’n probleem als alle campings van dezelfde software gebruik zouden maken. Maar dat is dus niet het geval, er zijn meer dan honderd leveranciers, die allemaal gekoppeld moeten worden aan de software van ACSI, Camping.info en andere boekingsplatformen. Door samen te werken kunnen ACSI en Camping.info behoorlijk wat besparen op het realiseren van die koppelingen.
Voordelen voor de campings en kampeerders
De deelnemende campings hoeven voortaan maar een contract bij één van de twee bedrijven af te sluiten. Dat is makkelijker en uiteraard ook voordeliger. De kampeerders hebben, of ze nu een camping zoeken op de platforms van ACSI of Camping.info, altijd de beschikking over compleet aanbod aan Europese campings. Beide platforms bieden voortaan immers hetzelfde aantal campings.