Nieuwe Bob-campagne trapt af op Oranjecamping

kampeerzaken.nlHet Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Veilig Verkeer Nederland (VVN) introduceerden vandaag op de Oranjecamping in het Zwitserse Interlaken de Bob-zomercampagne 2008.
Twee bevlogen teams van bekende Nederlanders speelden de officiële premièrewedstrijd van de nieuwe BlaasBobgame. Oud-internationals Aron Winter, Richard Witschge en John van den Brom, dj’s van Slam FM Mental Theo en Rob Toonen en een uitverkoren campinggast trapten de campagne af onder het motto ‘Laat Bob maar blazen’.
 
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil met deze zomeractie onderstrepen dat je vóór het feestvieren met elkaar moet afspreken wie de Bob is en dat de Bob dus géén alcohol drinkt, zodat hij bij een controle dus zonder moeite kan blazen.
De nieuwe BlaasBobgame bestaat uit een levensgroot opblaasbaar veld met twee goals, waarop twee teams van drie personen tegen elkaar spelen. Zij moeten met behulp van bladblazers (!) zoveel mogelijk ballen in het doel van de tegenstander blazen. In elk team zit een Bob; dit zal ter plekke door VVN met blaasapparatuur worden gecontroleerd.
De winnaar ontvangt een grote OpblaasBob (in verband met het EK Voetbal in het oranje in plaats van geel); de sportieve verliezers krijgen een Bob-strandbal.
Foto: © Min. v. Verkeer en Waterstaat.

Like dit artikel
Tweet dit artikel