Campiri gaat geld van financieringsrondes gebruiken voor uitbreiding

Campiri gaat geld van financieringsrondes gebruiken voor uitbreiding

Campiri gaat geld van financieringsrondes gebruiken voor uitbreiding

De ‘online platformen’ veroveren een steeds grotere markt in de recreatiebranche. Dat begon met de tweedehands recreatievoertuigen en bij de boekingsplatformen voor campings.

Inmiddels zijn ook de platformen voor het huren, verhuren en delen van recreatievoertuigen sterk in opkomst. Goboony, Paul Camper en Camptoo hebben een steeds groter bereik. Uiteraard komen daar ook wat nieuwkomers bij. Het Tsjechische verhuurplatform Campiri bijvoorbeeld.

Financieringsrondes

Niet zo lang geleden werd bekend dat Campiri een bedrag van 2,7 miljoen euro heeft opgehaald, terwijl het niet lang daarvoor in een eerdere investeringsronde al bijna 2 miljoen euro verwierf. De startup, die grote expansieplannen heeft, heeft in totaal nu 4,64 miljoen euro opgehaald. De investeringsronde werd geleid door Rockaway Ventures. Ook Miton en Purple Ventures namen aan de ronde deel.

Uitbreiding naar nog drie landen

Campiri is opgericht door Lukáš Janoušek en Paul TesarCampiri zal dit bedrag gaan gebruiken om zich in nieuwe markten te vestigen. Het bedrijf, opgericht door Lukáš Janoušek en Paul Tesar, richt zich nu nog op Tsjechië, Polen, Griekenland en Slowakije maar wil uit gaan breiden naar nog eens drie Europese landen. Ook wil Campiri het geld uit de financieringsrondes gebruiken om de teams te versterken en nieuwe voertuigen aan te schaffen. Op dit moment biedt meer dan 100 van huurauto’s aan in Tsjechië en Polen. Het bedrijf wil het aanbod nog dit jaar vergroten tot 1.200 voertuigen. Bij nog verdere uitbreidingen is de kans groot dat Campiri ook de Duitse markt zal betreden.

CEO Lukáš Janoušek: “De huidige investering geeft ons de kans om buiten de Tsjechische grenzen uit te breiden. Het grootste deel van de financiering gaat naar de ondersteuning van onze expansie en de aanwerving van senior personeel. Hoewel we een groot potentieel zien in Centraal-Europa, zien we ook Oost- en Zuid-Europa als enorme kansen.”

‘Logisch vervolg’

Dušan Zábrodský, investeringspartner van Rockaway Capital, voegde hieraan toe: “Wat ons aantrok in Campiri was het digitale bedrijfsmodel dat eigenaren van campers verbindt met geïnteresseerden in het huren ervan. De populariteit van deze vorm van reizen neemt toe, en het heeft een aantoonbaar lagere milieu-impact. Duurzame projecten op het gebied van kamperen en caravannen passen ook in onze ESG-strategie, wat voor ons een belangrijke factor is. Onze investering in Campiri is een logisch vervolg op onze recente investeringen in de digitalisering van autoverhuur en -verkoop.”

Like dit artikel
Tweet dit artikel