Dailycamper Trekking: Kampeerbusje van slechts 4,40 meter lang

Dailycamper Trekking Kampeerbusje

Dailycamper Trekking: Kampeerbusje van slechts 4,40 meter lang

Met de Dailycamper Trekking, een nieuw kampeerbusje van slechts 4,40 meter lang, komt de droom van een betaalbare camper een stuk dichterbij. Maar dat gaat, gezien het compacte formaat, uiteraard niet zonder compromissen. Maar er zijn gelukkig ook de nodige voordelen.

De Dailycamper Trekking van het Duitse bedrijfje Freizeitmobile Kliem is in feite een campermodule die je in de Fiat Doblò bouwt. Daarmee kun je van dit compacte en wendbare bestelautootje een keus kampeerbusje maken. Met zijn lengte van 4,40 meter en een hoogte van slechts 1,84 meter is de Dailycamper Trekking ideaal voor avontuurlijke kampeerders die graag smalle wegen en pittoreske dorpjes verkennen.

Compact, wendbaar en compleet

De beperkte hoogte is een bewuste keuze van Dailycamper. Dat beperkt natuurlijk ook de binnenruimte, maar het zorgt ervoor dat de Trekking lekker wendbaar is, makkelijk in iedere parkeerplaats en parkeergarage past en ook voor dagelijks vervoer kan worden gebruikt. Maar dat betekent ook dat je binnenin de Dailycamper Trekking alle beschikbare ruimte slim moet benutten.

Ondanks de compacte afmetingen en de beperkte hoogte vind je er toch ongeveer alles wat je nodig hebt voor een comfortabele kampeervakantie. Het keukenblok is voorzien van een kookplaat, een spoelbak en een koelkast, zodat je zelf je maaltijden kunt bereiden. Er is een comfortabel bed aanwezig, en dankzij slimme opbergoplossingen is er voldoende ruimte voor je bagage.

Elektrisch, diesel, benzine, of een ander basisvoertuig

De Dailycamper Trekking is leverbaar met verschillende motoren, waaronder een volledig elektrische variant. Met deze elektrische aandrijving kun je milieuvriendelijk op pad en genieten van de stilte van de natuur. De actieradius van de elektrische versie is nog niet bekend, maar Dailycamper belooft dat je zonder problemen een flinke afstand kunt afleggen. Voor wie liever op benzine of diesel rijdt, zijn er ook conventionele motoren beschikbaar. Wie de voorkeur geeft aan een ander basisvoertuig dan de Fiat Doblò: ook dat is mogelijk. In principe is de module te gebruiken voor alle Berlingo-achtige bestelwagens van de Stellantis Groep vanaf bouwjaar 2018.

Passen en meten

De Dailycamper Trekking is met name geschikt voor avontuurlijke stellen of solo-kampeerders die prioriteit geven aan wendbaarheid en compacte afmetingen. Want het kan niet anders of het is aardig ‘passen en meten’. De beperkte grootte maakt hem minder geschikt voor lange mensen of kampeerders die veel tijd binnen willen doorbrengen. Maar als je graag actief bezig bent en de camper vooral gebruikt om te slapen en te koken, dan is de Dailycamper Trekking een ideale reisgenoot.

Om het kampeerplezier compleet te maken, kun je de Dailycamper Trekking voorzien van enkele handige extra’s. Zo is er een luifel beschikbaar die je aan de zijkant van het busje kunt bevestigen, zodat je ook bij minder mooi weer buiten kunt zitten. Ook is er een bustent beschikbaar om aan de achterkant van het busje te monteren. Dan kun je daar droog en beschut zitten en koken. En met een fietsendrager op de achterdeur neem je gemakkelijk je fietsen mee voor tochtjes in de omgeving.

Betaalbaar

De Dailycamper Trekking is niet alleen compact en wendbaar, maar ook aantrekkelijk geprijsd. De vanafprijs voor het totale voertuig moet je rekenen op ongeveer € 40.000 exclusief BPM. Daarmee hij een interessante optie is voor kampeerders met een beperkt budget. De elektrische variant zal naar verwachting iets duurder zijn. Wie een nog beperkter budget heeft, kan natuurlijk ook uitwijken naar een gebruikt basisvoertuig. En eventueel kan de campermodule ook los besteld worden, die kost rond de 6000 euro.

Met de Dailycamper Trekking bewijst Freizeitmobile Kliem dat kamperen niet altijd groot en luxe hoeft te zijn. Soms is less juist more. Dit compacte en wendbare kampeerbusje biedt immers alles wat je nodig hebt voor een avontuurlijke kampeervakantie, zonder al te veel in te leveren op comfort en gemak.

 

Like dit artikel
Tweet dit artikel