Diverse verbeteringen van Goldschmitt voor onderstel nieuwe Mercedes Sprinter

Mercedes Sprinter camper

Diverse verbeteringen van Goldschmitt voor onderstel nieuwe Mercedes Sprinter

Toen de nieuwe Sprinter van Mercedes op de markt kwam, werd hij al snel een van de favoriete basisvoertuigen onder de camperbouwers.

Hymer bouwde er onder anderen de ML-T mee, en ook enkele modellen in de B-klasse worden op basis van de Mercedes Sprinter gebouwd. Ook Goldschmitt, de specialist in voertuigtechniek van de Erwin Hymer Group, heeft zich nu op de nieuwe Sprinter gestort.

Goldschmitt zal op de CMT 2019 in Stuttgart diverse verbeteringen voor de nieuwe Mercedes Sprinter VS30 met achterwielaandrijving (model W 907). Dit model is onder camperaars populair omdat de aandrijving op de achteras, onder het zwaarste gedeelte van de camper, voor de beste tractie zorgt.

Mercedes Sprinter Naast de standaard bladveren, die de standaard vering van campers bij de achteras ondersteunen, bieden de speciale extra veren en luchtvering diverse voordelen. De extra luchtvering zorgt niet alleen voor extra ondersteuning van de achteras maar kan deze ook in hoogte verstellen. Hij is standaard voorzien van een compressor en een bedieningspaneel in de cabine. Er is ook een volledige luchtvering leverbaar, die is standaard voorzien van het geavanceerde AirDriveControl stuursysteem. Het bijbehorende bedieningspaneel met touchscreen is speciaal voor de inbouw in campers ontwikkeld. Je kunt alle functies met een simpele aanraking bedienen.

Speciaal voor de Sprinter heeft Goldschmitt ook een aantal 30 mm dikke spacers ontwikkeld om de spoorbreedte van de Mercedes Sprinter aan de passen aan de bredere opbouw. Hiermee sluiten de wielen ook beter aan bij de buitenzijde van de opbouw. Aansluitend introduceert Goldschmitt ook een set lichtmetalen velgen. De GSH3-velgen hebben een diameter van 18 inch en hebben een draagvermogen van 1215 kilo per wiel. Ze zijn verkrijgbaar in de kleur Anthracite Polished Glossy.

Like dit artikel
Tweet dit artikel