Het Oostenrijkse bedrijf Easygoinc onthulde een tijdje geleden de Roamer XL, een modulaire buscamper die zich naar eigen zeggen aanpast aan de veranderende behoeften van de moderne kampeerder.
Deze camper is volgens Easygoinc ontworpen om te evolueren met de levensstijl van de gebruiker, waardoor hij een ideale keuze is voor zowel kortere gezinsvakanties als langere reizen met twee personen.
Geschikt voor alle seizoenen
Een opvallend kenmerk van de Roamer XL is de thermische isolatie. Easygoinc heeft gekozen voor een duurzame aanpak en gebruikt 100% schapenwol voor de isolatie en bekleding van het interieur. Deze wol is niet alleen brandwerend, maar reguleert ook de vochtigheid in de camper. Dit maakt de Roamer XL een camper voor alle seizoenen, klaar om je te vergezellen op avonturen, ongeacht het weer.
Flexibiliteit in basisvoertuigen
De Roamer XL kan worden gebouwd op verschillende voertuigen, waaronder de MAN TGE, Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Ford Transit en Mercedes Sprinter. Dit betekent dat je de vrijheid hebt om te kiezen welk voertuig het beste bij jou past. Heb je al een van deze voertuigen? Dan kan Easygoinc daar de Roamer XL ook mee bouwen.
Een ‘ademend’ interieur
Het interieur van de Roamer XL is vervaardigd van Zwitsers grenen multiplex en aluminium. Het hout reguleert niet alleen de luchtvochtigheid in de camper, maar geeft ook een aangename geur af. De wollen bekleding zorgt voor een adequate demping van het geluid. De LED-spots zorgen in combinatie met de houten afwerking voor een optimale verlichting en een gezellige sfeer.
Grote huishoudaccu
Het elektrische systeem van de Roamer XL biedt zowel 12-volt als 230-volt stroomvoorziening. De maximale capaciteit van de huishoudaccu bedraagt maar liefst 400Ah. Hij wordt opgeladen via de dynamo, het elektriciteitsnet of het optionele zonnepaneel. Zo heb je altijd voldoende energie voor je elektrische apparaten, waar je ook bent.
Prijs kan afhankelijk van de opties flink oplopen
In Oostenrijk is de Roamer XL verkrijgbaar vanaf 60.000 euro. In Nederland komt daar de BPM – afhankelijk van de leeftijd, CO2-uitstoot en prijs van het basisvoertuig – nog bij. Afhankelijk van de gekozen opties kan de prijs oplopen tot 250.000 euro. Dan moet je het uiteraard wel heel bont maken, met onder andere een duur basisvoertuig met vierwielaandrijving en een heleboel kostbare toebehoren.