Erwin Hymer Group dit jaar niet aanwezig op grote kampeerbeurzen

Erwin Hymer Group dit jaar niet aanwezig op grote kampeerbeurzen

Erwin Hymer Group dit jaar niet aanwezig op grote kampeerbeurzen

De Erwin Hymer Group kiest er ook dit seizoen voor om niet deel te nemen aan grote kampeerbeurzen. Men wil de aanwezigheid op de traditionele beurzen vervangen door nieuwe digitale en live formats.

De Erwin Hymer Group zal in de toekomst nog wel op beurzen te zien zijn, maar dan minder vaak. Dit jaar is het concern niet aanwezig op de twee toonaangevende beurzen Caravan Salon Düsseldorf en CMT Stuttgart maar Europa’s grootste aanbieder van vrijetijdsvoertuigen wil daar in de toekomst om het jaar aanwezig zijn.

Goede ervaringen met digitale formats

Martin Brandt, voorzitter van de raad van bestuur van de Erwin Hymer Group, verklaart dit als volgt: “In de afgelopen 12 maanden hebben we zeer goede ervaringen opgedaan met de strategische oriëntatie van onze verkoop- en marketingmaatregelen naar digitale formats. Daarbij hebben we grote nadruk gelegd op de betrokkenheid van onze retailpartners. Dit heeft ons in staat gesteld om duizenden nieuwe klanten te werven via digitale kanalen en hen samen met onze lokale handelspartners enthousiast te maken voor onze nieuwe producten en aanbiedingen.”

Meer flexibiliteit

Door het toegenomen gebruik van digitale marketing kunnen de merken van de Erwin Hymer Group nieuwe producten en productpresentaties met een grotere flexibiliteit introduceren en een ook intensieve dialoog met de doelgroepen aangaan. De Erwin Hymer Group verwacht dat dit zal resulteren in een groter bereik en een doeltreffendere marketing. Het belangrijkste doel is nauw samen te werken met de meer dan 1.000 retailpartners in Europa om hen te ondersteunen bij het werven van nieuwe klanten gedurende het hele jaar. Tot de Erwin Hymer Group behoren de merken Buccaneer, Bürstner, Carado, Compass, Crosscamp, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann + Bischoff, Sunlight en Xplore.

Andere cyclus

Maar zoals gezegd, de beursoptredens blijven nog steeds een belangrijke rol spelen in de verkoop- en marketingstrategie van EHG. Martin Brandt: “Door onze tweejaarlijkse deelname aan de belangrijkste beurzen komen wij tegemoet aan die klanten voor wie een bezoek aan een beurs een onmisbare rol speelt bij hun aankoopbeslissing. Tegelijkertijd oriënteren wij ons aldus op een cyclus van aanwezigheid op beurzen die in andere bedrijfstakken reeds lang gebruikelijk is. Ook in het komende jaar zullen wij onze nieuwe producten op de belangrijkste beurzen presenteren”.

Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Toekomstige deelnames aan beurzen door de Erwin Hymer Group in het buitenland, zoals de Kampeer & Caravan Jaarbeurs in Utrecht, zullen per geval worden bekeken.

Foto: Messe Düsseldorf, Constanze Tillmann

Like dit artikel
Tweet dit artikel