Erwin Hymer Group ziet vanwege Corona ook af van beursdeelname in 2021

Erwin Hymer Group geen beursdeelname in 2021

Erwin Hymer Group ziet vanwege Corona ook af van beursdeelname in 2021

Het is ons nog niet bekend of het bovenstaande voor heel 2021 geldt, maar de Erwin Hymer Group heeft in ieder geval haar deelname aan de CMT, Duitslands grootste vakantiebeurs, afgezegd.

Gezien de hoge bezoekersaantallen en de maatregelen die nodig zijn vanwege het risico van besmetting met het coronavirus, zijn deelnames aan beurzen vanuit het oogpunt van de Erwin Hymer Groep niet verstandig.

‘Gezondheid blijft topprioriteit’

Bodo Diller, brand manager van LMC, een van de merken van de Erwin Hymer Group, legt uit: “De gezondheid van onze klanten, medewerkers en handelspartners blijft onze topprioriteit. De corona-crisis vereist nog steeds afstandsregels en hygiënevoorschriften – ook na de jaarwisseling. Een ongedwongen sfeer van informatie, advies en aankoop wordt op deze manier niet gegeven. Wij beschouwen dit echter als een fundamentele voorwaarde voor een inspirerende merkbeleving. We houden dus vast aan het besluit dat we in mei hebben genomen en zullen voorlopig niet deelnemen aan grote evenementen en beurzen.”

Thorsten Erhardt, marketingmanager bij Bürstner: “Wij zijn ervan overtuigd dat het enthousiasme voor onze vorm van vakantie en reizen zich positief zal blijven ontwikkelen en dat wij in deze bijzondere tijden ook zonder beurs met passende maatregelen kunnen overtuigen. We werken al hard aan de presentatie van de vele nieuwe producten van Bürstner”.

Digitale klantbenadering

Sinds de zomer van 2020 gebruiken de merken van de Erwin Hymer Group een digitale klantbenadering. Hiermee wil men vakanties met campers en caravans in heel Europa te promoten, en kampeerders stimuleren om de retailpartners in Europa te bezoeken, waar de hygiëne- en afstandsregels gemakkelijker na te leven zijn. Voor het eerst in de kampeerbranche communiceren de merken via digitale kanalen met hun doelgroepen en handelspartners en maken ze het voor de kampeerliefhebber gemakkelijker om contact op te nemen met de detaillisten van hun keuze.

Populariteit kamperen snel gegroeid

Deze beoordeling wordt ook ondersteund door een onderzoek dat in juli/augustus in heel Europa is uitgevoerd in opdracht van de Erwin Hymer Groep. Het toonde aan dat kamperen in de Corona zomer van 2020 zijn aandeel onder de populairste vakantievormen met ongeveer 20 procent kon verhogen ten opzichte van 2019. Maar liefst 43 procent van de 3.000 respondenten kan zich een kampeervakantie in de komende drie jaar voorstellen.

Foto: CMT Stuttgart

Like dit artikel
Tweet dit artikel