Het Duitse magazine ‘Caravaning’ gaat op in ‘Promobil’

Het Duitse magazine ‘Caravaning’ gaat op in ‘Promobil’

Het Duitse magazine ‘Caravaning’ gaat op in ‘Promobil’

Hoewel de Duitse camper- en caravanmarkt behoorlijk floreert, neemt de interesse voor caravans bij onze oosterburen een beetje af. Daarom heeft Medienhaus Motor Presse Stuttgart, uitgever van het caravantijdschrift Caravaning en de bijbehorende website, besloten om deze uitgaven voortaan onder te brengen bij het op campers gerichte Promobil, en op de website promobil.de.

Door het bundelen van deze krachten moet Promobil hét platform in Duitsland worden voor liefhebbers van zowel campers als caravans. Een waardoor er één krachtig online platform ontstaat voor alle liefhebbers van het kamperen. Er breekt dus een nieuw tijdperk aan voor deze toonaangevende Duitse magazines. Wie het kampeernieuws in Duitsland wil volgen, kan dat voortaan dus via één tijdschrift (Promobil) en website (promobil.de).

Twee sterke merken samen

Zowel Promobil.de als Caravaning.de zijn al decennialang vertrouwde namen in de Duitse kampeerwereld. Promobil.de staat bekend om zijn uitgebreide nieuwsberichten en tests van campers, reportages over de mooiste camperplaatsen en handige tips voor onderweg. Caravaning.de deed in feite hetzelfde, maar richt zich meer op caravans en biedt inspiratie voor caravanreizen, informatie over caravanaccessoires en praktische klustips.

Door de bundeling van hun expertise en bereik creëren Promobil.de en Caravaning.de een sterk online platform voor Duitse kampeerders. Of je nu op zoek bent naar informatie over een nieuwe camper, inspiratie voor je volgende kampeervakantie of praktische tips voor het onderhoud van je caravan, op het nieuwe platform vind je alles wat je nodig hebt. Dat wil zeggen: mits je het Duits goed beheerst of goed gebruik kunt maken van vertaaltools.

Nog bredere doelgroep

Op termijn wil men de aandachtsgebieden ook verder uitbreiden, naar bijvoorbeeld het kamperen met de tent, stacaravans en reizen met de auto. De samenvoeging betekent volgens de uitgever niet alleen meer content, maar ook een betere service voor de gebruikers. De website promobil.de wordt naar eigen zeggen gebruiksvriendelijker, de zoekfuncties worden verbeterd en er komen nieuwe features bij. Dit om de Duitse kampeerliefhebber nog eenvoudiger de informatie te laten vinden die hij/zij zoekt.

De website caravaning.de is op dit moment al niet meer bereikbaar, de content is al overgezet naar promobil.de en de bezoekers die via zoekmachines artikelen van caravaning.de zoeken worden ook naar de website promobil.de doorgestuurd

Like dit artikel
Tweet dit artikel