Met de caravans van het nieuwe submerk Beachy wil Hobby kamperen terugbrengen tot de essentie en dit combineren met elementen van het steeds populairdere ‘vanlife’ en het strandleven.
Het moge duidelijk zijn, hiermee wil de grote Duitse caravan- en camperfabrikant een nieuwe, jongere doelgroep bereiken. Aanvankelijk was er alleen een veelbelovende teaser van de nieuwe Beachy caravan maar er zijn nu ook een foto alsmede een paar plattegronden op het web beschikbaar gekomen.
Hobby-directeur Holger Schulz omschrijft het oorspronkelijke idee voor de Beachy als “een caravan met een strand”. Zijn uitspraak “Vergeet alles wat je ooit hebt geweten over kamperen” werd het motto van de ontwerpers van de Beachy. De eerste afbeeldingen van de Hobby Beachy zijn zojuist onthuld en tonen een minimalistische uitziende caravan, die inderdaad duidelijk geïnspireerd is op het thema ‘strand’.
Voor het ontwerp nam Hobby de Deense ontwerpster Anne Halskov in de arm. Zij ontwierp een geheel nieuwe caravan, waarvan de onderliggende techniek ongetwijfeld is afgeleid van die van de bestaande Hobby-modellen. Het ontwerp van Halskov is een mengelmoes van inspiraties van de eerste Hobby caravan uit 1967 en de huidige ‘vanlife’ trends. Het is een typisch Scandinavisch ontwerp met lichte tinten en linnen stoffering waarbij zelfs gebruik van zeegras is gemaakt.
Indelingen
De teaservideo geeft al een heel aardige indruk van de indeling. Er komen vooralsnog drie indelingen, de 390, 420 en 450. Die hebben achterin allemaal een grote deur om veel licht en frisse lucht binnen te laten en het gevoel van het buitenleven te vergroten. Bij twee indelingen bevindt zich achterin een zitgroep, die tot slaapplaats kan worden omgebouwd. De grootste indeling heeft achterin een tweepersoons dwarsbed en bevindt de zitgroep zich in het midden. Voorin hebben de drie indelingen een kopkeuken en was/toiletruimte.