Hobby schoolt Aziatische handelspartners

Hobby schoolt personeel Aziatische partners

Hobby schoolt personeel Aziatische partners

FOKBECK – De grootste Duitse producent van caravans en campers, Hobby, is niet alleen actief in Europa. Het bedrijf heeft ook al enige tijd een aantal handelspartners in de meest uiteenlopende Aziatische landen, zoals Mongolië, Thailand, Sri Lanka en Zuid-Korea.

Om ook de klanten in die landen een optimale service te kunnen bieden, heeft men besloten dat de medewerkers van de handelspartners in die verre landen het beste in de fabriek van Hobby in het Duitse Fokbeck kunnen worden geschoold.

En zo kan het dus gebeuren dat er opeens tientallen mensen uit Mongolië drie dagen zij aan zij met de ervaren medewerkers van Hobby door de fabrieken lopen om daar uitgebreid te worden onderwezen over alle ins en outs van de Hobby campers en caravans. Eerder waren ook al de mensen van de Chinese en Zuid-Koreaanse handelspartners aan de beurt.

Workshops met technici en monteurs

Op zich is het geen bijzonderheid dat er mensen in de fabriek van Hobby worden geschoold. In de op de praktijk gerichte seminars worden door Hobby overigens regematig medewerkers van dealers en handelspartners geschoold. Maar het komt natuurlijk niet zo heel vaak voor dat er ook mensen uit zulke verre landen worden geschoold. De scholingen vinden plaats in de fabriek in Fokbeck en worden gegeven door ervaren vakmensen. Zij onderwijzen niet alleen ver de nieuwste technieken, waarmee campers en caravans worden gebouwd, maar zorgen ook voor een goede algemene basis waarbij ook het onderhoud aan oudere voertuigen ruimschoots aan bod komt. Alles is er op gericht dat ook de klanten in verre landen zich kunnen beroepen op uitstekend onderhoud aan hun Hobby caravan of camper, en dat ze ook optimaal kunnen worden geadviseerd op het gebied van onderhoud en accessoires.

Kamperen steeds populairder in Azië

Ook in Azië wint het kamperen, caravanning en camperen steeds meer aan populariteit. Ook daar groeit het dealernetwerk van Hobby gestaag. Camping wordt daar echt gezien als een vorm van lifestyle. Stefano Bonometti, de Italiaanse importeur van Hobby is ok veantwoordelijk voor de conacten met de Aziatischer dealers. Hij verklaart dat kamperen in die landen inderdaad steeds belangrijker wordt, en daar als een vrij exclusieve manier van vakantiebesteding wordt beschouwd. Het is daar een uiting van een soort van lifestyle en heeft daardoor een vrij exclusief imago. De doelgroep is er ook veel jonger dan in Europa. Ook de manier waarop er wordt gekampeerd is anders dan hier. Naast de mogelijkheid om net als in Europa individueel rond te reizen, zijn er in Chia en Zuid-Korea ook speciale campingparken waar je, net als in een hotel, in kunt checken om daar je vakantie door te brengen.

Like dit artikel
Tweet dit artikel