De Kampeer en Caravan Jaarbeurs 2010, die wordt gehouden van vrijdag 22 tot en met dinsdag 26 oktober 2010, zal zich wat meer gaan richten op de ervaren kampeerders, en de wensen en behoeften van deze ‘empty nesters’.
Traditioneel zijn de vijftigplussers namelijk de grootste bezoekersgroep van de beurs, zij beschikken immers over tijd en geld om er vaak op uit te trekken.
Om deze groep optimaal te bedienen komt er een extra breed aanbod met praktische en technische informatie, lezingen, workshops en binnen- en buitenactiviteiten, variërend van navigatie tot en met het inparkeren van kampeervoertuigen. Ook de hoeveelheid toeristische en bestemmingsinformatie wordt uitgebreid.
Bestemmingen dichtbij
Voor het eerst is er ook een speciaal thema aan de beurs gekoppeld: ‘Bestemming Benelux’, grotendeels gericht op de empty nesters die in het voor- en naseizoen immers vaak bestemmingen dichtbij bezoeken. Op 3 paviljoens worden de schijnwerpers gezet op bestemmingen in België, Nederland en Luxemburg, met veel aandacht voor natuur, cultuur, sport en attracties in deze landen.
Grootste showroom
De Kampeer en Caravan Jaarbeurs is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een begrip onder de bezoekers. Een degelijk en vertrouwd evenement met als kenmerken een ruim opgezet prachtig aanbod nieuwe kampeermiddelen op wielen, de grootste showroom van Nederland voor tour- en stacaravans, kampeerauto’s, vouwwagens, tenttrailers, voortenten, onderdelen en accessoires. De bezoekers vinden alles onder één dak, met deskundige toelichting van ervaren exposanten. Nagenoeg alle disciplines en merken zijn aanwezig.
Andere indeling en routing
,,Ook de routing, de indeling, wordt totaal veranderd, praktischer’’, zegt projectmanager Saskia Poulissen van VNU Exhibitions, samen met medeorganisator KCI verantwoordelijk voor de inhoud en vormgeving van het evenement. ,,De aanpassing is een logische stap omdat wij heel goed de behoeften begrijpen van de tienduizenden ervaren kampeerders die zich jaarlijks bij ons komen oriënteren. Op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs kunnen zij op een centrale locatie in alle rust, in een vriendelijke, open sfeer alle voorbereidingen treffen voor hun volgende kampeeravontuur. Het merendeel van deze grote, primaire bezoekersgroep beschikt over een eigen caravan of, in mindere mate, kampeerauto en trekt er gemiddeld meer dan vijftig dagen per jaar op uit. De gezinnen die de beurs bezoeken hebben andere behoeften en dus ook andere redenen om te komen’’.
Korter
De Kampeer en Caravan Jaarbeurs 2010 duurt dit jaar slechts 5 dagen, in plaats van de gebruikelijke 7 dagen. Dit is besloten aan de hand van een onderzoek onder de leden van de KCI, die aangaven een kortere beurs op prijs te stellen om ze de kosten te kunnen beperken.