Ook Morelo, producent van campers in het topsegment, heeft te maken met een alsmaar toenemende vraag. Om daaraan te kunnen voldoen, heeft de camperfabrikant een ambitieus uitbreidingsprogramma voor zijn fabriek en showroom in het Duitse Schlüsselfeld opgesteld.
Morelo bestaat pas sinds 2010. Hoewel de doelgroep in dit segment doorgaans vrij conservatief is, lukte het de nieuweling om in korte tijd een grote klantengroep aan zich te binden. Het bedrijf maakte een enorme groei door en bouwt inmiddels zo’n 450 campers per jaar.
In twee fasen
Nu de vraag maar toe blijft nemen, gaat Morelo weer investeren in zijn productiefaciliteiten. De eerste fase van het nieuwe project omvat een uitbreiding van de showroom (+675m²). Daarnaast worden er verschillende nieuwe ruimten ingericht. Naast een fraaie klantenlounge zijn dat hoofdzakelijk kantoren. De tweede fase komt aan de westzijde van de fabriek. Daar zal Morelo de productielijn met 64 meter uitbreiden tot een lengte van 285 meter. De productiehal wordt met een oppervlakte van 3520m² uitgebreid, waardoor er ook vijf werkstations bijkomen. In totaal zal de oppervlakte van het onderkomen van Morelo met 4350 m² groeien. “We willen onze 380 medewerkers meenemen naar een veelbelovende toekomst,” benadrukt het merk in een persbericht.
Eind dit jaar klaar
De bouwwerkzaamheden moeten aan het eind van dit jaar voltooid zijn. In mei begint men met de showroom, in juli met de fabriek. Een strak en ambitieus schema, maar zoals algemeen directeur Reinhard Löhner zegt: “Als er één bedrijf is dat in staat is een project van deze omvang in dit tijdsbestek tot een goed einde te brengen, dan is het Morelo.” Hopelijk hebben we dan het ergste van de coronapandemie achter de rug en kan Morelo de uitbreiding feestelijk inwijden.