Snel groeiend huurplatform Goboony haalt zes miljoen op in financieringsronde

huurplatform Goboony financieringsronde

Snel groeiend huurplatform Goboony haalt zes miljoen op in financieringsronde

De vraag naar campers groeit al jaren. En waar de vakantiebranche gebukt gaat onder de coronapandemie, floreert alles wat met campers te maken heeft als nooit tevoren.

De camperfabrikanten, -dealers en -verhuurders hebben het drukker dan ooit. Maar ook de camperhuur- en deelplatformen profiteren uiteraard van de sterk groeiende vraag naar campers. Dat geldt ook voor het Nederlandse camperhuurplatform Goboony.

In november kon Goboony verheugd melden dat de 150.000e overnachting op het platform was geboekt. Dat goede nieuws wordt nu gevolgd door de melding dat Goboony in een financieringsronde een bedrag van maar liefst zes miljoen euro heeft opgehaald. Dat betekent dat Goboony grote stappen kan zetten in de geplande internationale expansie.

Internationale expansie

Goboony is al actief in Nederland en België, Duitsland, Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Bovendien mag Goboony ook marktleider noemen in Nederland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Dat smaakt natuurlijk naar meer. Daarom wil Goboony de investering gebruiken om de internationale expansie een boost te geven. Daarnaast wil Goboony ook het productaanbod uitbreiden met bijvoorbeeld specifieke verzekeringspolissen.

Stijging gaat onverminderd voort

Campers zijn natuurlijk al een hele tijd ontzettend populair, dat is geen nieuws meer. Door de invloed van de coronapandemie is er zelfs een ware hausse op het reizen met de camper ontstaan. Je hiermee immers een grote mate aan flexibiliteit en bovendien altijd eigen sanitair bij je, wat wel zo veilig is. Die hausse leidde ook bij Goboony tot een grote stijging in het aantal boekingen voor campers. De grootste piek kwam tegen de zomer van 2020, na de aankondiging dat de lockdown-beperkingen zouden worden versoepeld. Het resulteerde toen in het meest succesvolle jaar van het bedrijf tot nu toe.

Vanlife steeds populairder

Goboony’ CEO Mark de Vos vertelt: “Alleen al in de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf een driecijferige groei van het aanbod (236%) doorgemaakt als gevolg van een sterke toename van het camperbezit in heel Europa en de groeiende populariteit van het fenomeen ‘vanlife’ onder de jongere generaties. Ons platform is een internationale gemeenschap waar camperliefhebbers – eigenaars en reizigers – met elkaar in contact komen en hun passie delen voor vrijheid en avontuur op de open weg.”

Like dit artikel
Tweet dit artikel