Vanaf eind november wekelijks ‘Camp-to-Go’ op TV

‘Camp-to-Go’ op TV

Vanaf eind november iedere zaterdag ‘Camp-to-Go’ op TV

Wie niet genoeg kan krijgen van het kamperen, kan ná dit kampeerseizoen elke zaterdag genieten van het nieuwe televisieprogramma Camp-to-Go, dat vanaf 28 november elke zaterdag op RTL4 wordt uitgezonden.

Kamperen is genieten van de buitenlucht, val elkaar en van de avonturen die je in de omgeving kunt beleven. Al die elementen vinden we ook terug bij het nieuwe televisieprogramma Camp-to-Go. Hierin gaan verschillende families en stelletjes wat kamperen inhoudt.

Men is trouwens nog op zoek naar hoofdrolspelers. Hans Louwers van initiatiefnemer KCI: “Je kunt je nog aanmelden als deelnemer want het casten van kandidaten is nog maar net begonnen.” Dat aanmelden doe je op www.camp-to-go.nl/tv.

Opvolger van Campinglife

Je zou Camp-to-Go kunnen beschouwen als de opvolger van het succesvolle programma Campingife. Dit programma was bijna 20 jaar geleden op TV te zien en was toen ook een initiatief van de KCI. En, net als Campinglife, zal ook Camp-to-Go worden gepresenteerd door ‘Mister Camping’ Sander Janson.

Nieuw tv-format

Maar Camp-to-Go is een geheel nieuw tv-format en niet te vergelijken met andere kampeerprogramma’s. Tijdens acht afleveringen zullen 24 gezinnen en koppels voor het eerst kennismaken met kamperen. In een caravan, vouwwagen, camper en (dak)tent. Tijdens een korte kampeervakantie op een van de Nederlandse campings ervaren de nieuwe kampeerders hoe leuk het campingleven is tijdens de Nederlandse zomer. Een deel van de tv-beelden wordt door de kampeerders zelf gefilmd, zodat de kijkers de kampeerervaringen van binnenuit kunnen meebeleven.

Branchebrede samenwerking

In het nieuwe tv-programma komt ook allerlei kampeer- en productnieuws voorbij, door een unieke samenwerking tussen fabrikanten, importeurs, dealers en accessoireleveranciers. “Door de positieve reacties uit de kampeersector werd al snel duidelijk dat er veel animo is voor dit nieuwe tv-format,” vertelt Hans Louwers van branchevereniging KCI. “We waren voor het programma op zoek naar 24 kampeermiddelen en dat was binnen een week geregeld. Er is participatie vanuit 17 verschillende merken en fabrikanten. En daarbij hebben we ook ondersteuning vanuit ANWB, ACSI en de NKC, Europa’s grootste camperclub. Camp-to-Go kun je daarom gerust een branchebreed tv-initiatief noemen – daar wil gewoon niemand in ontbreken,” aldus een enthousiaste Hans Louwers.

Like dit artikel
Tweet dit artikel