JANDELSBRUNN – De nieuwe CaraTwo van Weinsberg viel niet zo heel erg op tussen de enorme hoeveelheid noviteiten op de Caravan Salon in Düsseldorf, maar is niettemin een interessante aanwinst op het caravanprogramma van de Duitse fabrikant.
Een aantal jaren geleden wird Weinsberg door KnausTabbert GmbH „omgebouwd“ van gerenommeerd campermerk naar een merk met concurrerend geprijsde caravans, campers en buscampers. Het merk Weinsberg kreeg een nieuw en fris gezicht. Nu dat zijn vruchten af begint te werpen, is het tijd voor de nodige aanvullingen op het aanvankelijk vrij beperkte leveringsprogramma.
De nieuwe CaraTwo is één van die aanvullingen. Waar de CaraOne, uiteraard ook vanuit het oogpunt van het lage prijsniveau, redelijk basic lijkt, heeft Weinsberg met de CaraTwo duidelijk andere plannen. Dit moet namelijk meer het “design model” van Weinsberg worden. Hiermee wil Weinsberg een wat jongere en meer veeleisende groep kampeerders aanspreken.
Dat is goed te zien aan het nieuwe, in heel lichte tinten uitgevoerde interieur. De kopers kunnen hierbij kiezen uit 3 aansprekende kleurcombinaties. Hierbij wordt het interier steeds op het exterieur afgestemd. Uiteraard is de ook CaraTwo geheel in de nieuwe filosofie van Weinsberg ontwikkeld en is ook deze serie caravans ondanks de redelijk complete basisuitrusting concurrerend geprijsd.
De nieuwe Weinsberg CaraTwo wordt op dit moment in de showroom van de meeste Weinsberg dealers gezet en is verkrijgbaar in de volgende indelingen: 390 QD, 400 LK, 450 FU en 500 QDK. Nieuw is ook het optionele CaraKids-Pakket dat voor de CaraTwo caravans verkrijgbaar is.