Yelloh! Village wil uitbreiden naar Nederland

Yelloh! Village wil uitbreiden naar Nederland

Yelloh! Village wil uitbreiden naar Nederland

Yelloh! Village, een bekende naam in de Europese campingwereld, wil zijn opwachting in Nederland maken. Deze Franse organisatie van campings, die bekendstaat om zijn persoonlijke benadering en gastvrijheid, behoort tot de grootste campingnetwerken in Europa. Het neemt de derde plaats in Frankrijk in en heeft ook campings in Spanje en Portugal.

Alle 95 aangesloten campings hebben zelfstandige eigenaren. Yelloh! Village wil zijn vleugels nu ook naar Nederland uitslaan. Uiteraard roept de aangekondigde uitbreiding de nodige vragen op over de impact op de Nederlandse campingmarkt.

Breed scala

Yelloh! Village biedt een breed scala aan accommodaties, variërend van huuraccommodaties en tenten tot staanplaatsen. Elk type accommodatie voldoet aan strikte kwaliteitscriteria en is beschikbaar in verschillende comfortniveaus, van basis tot premium. Dit zorgt ervoor dat elke kampeerder een staanplaats of accommodatie kan vinden die bij zijn of haar wensen past. Yelloh! Village benadrukt zijn toewijding aan gastvrijheid en het creëren van gelukkige momenten voor de campinggasten.

Zelfstandige campings

De campings zijn geen eigendom van deze organisatie, maar hebben zelfstandige eigenaren. Daardoor straalt elke camping van Yelloh! Village een eigen karakter uit. Maar uiteraard moeten de campings wel aan bepaalde eisen voldoen om goed bij de formule aan te sluiten.

De vraag is echter of zowel de formule aansluit bij wat de kampeerders van een Nederlandse camping verwachten, en of de Nederlandse campingeigenaren er wel op zitten te wachten om zich bij zo’n typisch Franse organisatie aan te sluiten.

Er valt natuurlijk veel te zeggen voor een samenwerking met onafhankelijke Nederlandse campings. Maar zal zo’n samenwerking de lokale markt niet beïnvloeden? Zal de expertise en steun van Yelloh! Village’s een positieve impuls geven aan de Nederlandse campings, of zal het leiden tot een verschuiving in de marktdynamiek?

Woordvoerder Ward Wijngaert licht toe dat Nederlandse campings wel degelijk kunnen profiteren van de expertise van Yelloh! Village. Hierbij moeten ze denken aan markttrends, boekingsanalyses, marketingstrategieën, interne planning en personeelsbeheer.

Debat op 11 januari

Om in contact te komen met Nederlandse campingeigenaren heeft met een debat gepland op 11 januari, waarin de toekomst van de sector wordt besproken. De focus ligt op de vergelijking tussen de Franse en Nederlandse markten. Richard Otten, medeorganisator, benadrukt de relevantie van de Franse ervaringen voor Nederland.

Dit debat vindt plaats op 11 januari van 11 tot 12 uur, en wordt gehouden in de Quest zaal van het Media Plaza van de Jaarbeurs in Utrecht, met aansluitend een informele lunch. Vooraf aanmelden is gewenst, dat kan via richard@travelmark.nl of w.wijngaert@yellohvillage.com.

Like dit artikel
Tweet dit artikel