Stema exposant op Caravan Salon 2015

Stema bagagewagen

Stema voor het eerst op de Caravan Salon

DÜSSELDORF – Een nieuwe exposant op de Caravan Salon in Düsseldorf, maar tegelijkertijd is het ook een oude bekende. Stema zal in Hal 5 van de Messe Düsseldorf een tweetal aanhangers presenteren, maar we kennen Stema ook ergens anders van.

Stema was namelijk ook de producent van het onderstel en de opbouw van onder anderen de beroemde Alpenkreuzer vouwwagens.

Op de Caravan Salon presenteert Stema zoals gezegd twee aanhangwagens. “Wij willen de bezoekers laten zien, dat naast caravans en campers ook aanhangers tot de recreatievoertuigen moeten worden gerekend” aldus Michael Jursch, bedrijfsleider van Stema. In Hal 5 kunnen we de beproefde Blue Man bagagewagen alsmede de WOM trailer bewonderen.

De bagagewagen Blue Man heeft een inhoud van maar liefst 1250 liter. Dit compacte ruimtewonder biedt daarmee voldoende plaats voor de vakantiebagage en kampeerspullen, die via het scharnierende metalen deksel bovendien prima wordt beschermd en met haken ook kan worden vastgezet tegen schuiven. De Blue Man is leverbaar in een geremde en ongeremde uitvoering. Optioneel is er een drager voor op het deksel leverbaar, welke geschikt is voor het vervoer van fietsen, kano’s en surfplanken.

Stema WOMVan een heel andere soort is de WOM. Deze trailer is geschikt voor het vervoeren van een kleine auto, quad of één of meerdere motorfietsen. Deze kunnen extra makkelijk op de trailer worden geladen dankzij het feit dat de gehele laadvloer lager kan worden geplaatst. De aanhanger is daarvoor voorzien van een hydraulisch systeem, dat middels de 12V aansluiting van energie wordt voorzien. Omdat de laadvloer aan de achterzijde zelfs helemaal tot aan de grond kan zakken, kan de lading zonder gebruik te maken van oprijplaten of wielgoten zo op de trailer worden gereden.

Het platform van de WOM meet 251 x 153 cm waarmee er met enig beleid zelfs 3 motorfietsen mee kunnen vervoerd. De WOM is af fabriek voorbereid voor de bekende 100 km/u ontheffing voor de Duitse Autobahn en kan optioneel worden uitgevoerd met een extra reling, zijwanden en dergelijke waarmee hij exact op de wensen van de gebruiker kan worden aangepast.

Like dit artikel
Tweet dit artikel